Okolím Malé Morávky

Okolím Malé MorávkyDélka trasy 35,5 km
    Převýšení 310 m

Maximální výška 900 m n. m.
    Minimální výška 590 m n. m.

Lesní/polní 3,8 km
    Vozová 9,3 km
    Silnice III. třídy 8,8 km
    Silnice II. třídy 13,6 km

Z Malé Morávky, rekreační obce nabízející vyžití v létě i zimě, budeme stoupat po státní  komunikaci na Karlovu Studánku značenou cyklotrasou č. 553. Po opuštění zastavěné části, za prudkou zatáčkou vlevo míjíme odbočku na lesní cestu vedoucí k Přírodní památce Štola pod Jelení cestou, která je pozůstatkem historické důlní činnosti a dnes velkým zimovištěm netopýrů. Naše trasa prudce stoupá do sedla Hvězda. Na křižovatce odbočíme vpravo na Suchou Rudnou na cyklotrasu č. 6029. Po překonaném stoupání a průjezdu přes údolí na následném sjezdu se nám nabízí rozhled směrem na okolí Bruntálu. Po prudkém sjezdu následuje ostrá pravotočivá zatáčka s křižovatkou, kde odbočíme vlevo na Malou Hvězdu. Lesní cesta (KČT 6076) s prudkým stoupáním a následně vedoucí po vrstevnici nás zavede na křižovatku s názvem Malá Hvězda. Naše trasa pokračuje odbočením vpravo na vrstevnicovou komunikaci kolem Vysoké hory.  Během cesty se nám v průsecích lesa nabízejí výhledy na Ludvíkov a Vrbno pod Pradědem ležící v údolí pod cestou. Po objetí se naše trasa napojuje na cyklotrasu (KČT 6069) a odbočením vpravo stoupáme k Anenskému vrchu. Dominantou je kostel Sv. Anny a při zastávce se můžeme občerstvit v blízkém hostinci. Z vrchu cesta prudce klesá do města Andělská Hora a nám se nabízí krásný výhled na Bruntál s okolím. Po příjezdu do města se místní komunikace napojí na státní komunikaci č. 452 a mi se bez změny směru dál po této komunikaci spouštíme do Světlé Hory. Na druhé odbočce vpravo směřujeme po cyklotrase (KČT 6073) na Rudnou pod Pradědem. Cesta po výjezdu z obce mírně stoupá k lesu, poté následuje sjezd ke křižovatce, odbočíme vlevo na Rudnou pod Pradědem. Cesta pomalu stoupá k železničnímu přejezdu, od kterého sjíždíme do obce. Před obcí je křižovatka a odbočením vpravo sjíždíme již mezi domy k státní komunikaci č. 450, kde odbočíme vpravo a pokračujeme stále po cyklotrase KČT 6073 na Malou Morávku. Největší dominantou obce je kostel sv. Jana Křtitele, a pak za kostelem vlevo od cesty za autobusovou zastávkou pískovcová socha sv. Jana Nepomuckého z roku 1744. Po projetí obce nás čeká poslední táhlé stoupání v délce 1,5 km a po dojezdu k  železničnímu přejezdu cesta prudce klesá do obce Malá Morávka (sklon 37 promile).